Dead Wing: Vi har ett bra lag utan Dahlén men det här visar ju vilka signaler hans signering skulle ge hos konkurrenterna. Med Dahlén i laget blir vi att räkna med på riktigt, på den övre halvan 💪
mikenomad: Jag har faktiskt svårt att tänka mig ett bättre Timrå IK vi har nu om Dahlén ansluter. Iaf bland forwards, Vem finns där ute som skulle kunna göra Timrås spets bättre?(Förutom EP40 då). Bland backar finns det utrymme och hade gärna sett Kinnvall i Timrå igen men han är nog för alltid förlorad. Dessutom är våra nuvarande backar inte ens dålig, dom är bara för få. Hade också gärna sett Brattström i Timrå igen, gärna i par med Johansson. Men utöver det är det fanimig Timrå-Utopi!
mikenomad: Nån som har koll, typ.. ungefär hur mycket ligger Timrås bud på? Stod ju i ST häromdan att Kapanen gett ett bud som skulle göra Jonte till den mest välbetalda i Timrå i allafall? 350k+?
mikenomad: ja endera att Dahlén är jävligt åtråvärd (trots att Modo och löven inte skulle låta honom spela gratis hos dom) eller att det inte finns så många spelare från översta hyllan att värva till våra konkurrenter och det vore en nog så bra signal.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.