1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2358853

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: hela den där soppan, från nubben med huvudansvaret till det delade ledarskapet, visar/visade också att vi har en väg att vandra när det gäller professionalism utanför isen. Det fanns uppenbarligen en ovilja att ta svåra beslut och det är bara att hoppas att man lärt sig den läxan nu. Vi har ett bra material på isen denna säsong men vi måste titta mer på etablerade klubbar och kopiera delar av deras organisation för att lyckas hänga kvar i långa loppet.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Intressant frågeställning i artikeln kring situation med pappa Ante och son Anton. Förstår helt varför man ställer frågorna. Men jag känner snarare att det är en styrka hos oss, snarare än ett orosmoln.

Kalla mig naiv, men bägge känns så extremt professionell i sin roll, samt att de är bygdens söner som fullkomligt andas Timrå IK. Jag älskar att vi har huvudtränare och kapten från familjen Karlsson/Lander.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.