Depression: På rak arm kan jag klämma i med HV, Malmö och Örebro. Ja även Växjö faktiskt. Men målvaktssidan är på förhand 14:e, det håller jag med om. Och visst, med den inräknad är vi i bottenskiktet försvarsmässigt
mikenomad: Växjö? Tycker de har iaf en topp-6 backsida i serien, med två backpar som håller toppklass. HV kommer få in Strålman (eller likvärdig), så tycker de är hyfsat stadiga där också. Örebro är spännande, har inte stenkoll där men Holm och Berglund är två fina värvningar. Men visst, Malmö ser också väldigt svaga ut, dock en bättre målvaktssida.
Om man synar er backsida så tycker jag LaLeggia är en säkerhetsrisk i 5v5, var inne på överlägset flest minusmål förra säsongen (63, varav 61 i 5v5), hittar inte någon som varit inne på fler med hjälp av SHLs statistiksida. Erixon har inte varit bra någon av hans tre säsonger i SHL. Eronen o Stenqvist aldrig spelat i SHL.. jag hade iaf varit orolig.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.