Kulltorp: Vet inte varför, kanske för Jonte är just Jonte, men han la upp på Instagram "5 år, nu kör vi" och en knytnäve, förvånar mig inte om han kör här i 5 år, sen drar till Schweiz. Han nobbade ju säkert flera tvåvägskontrakt, då han hade pratat med flera NHL lag och säkert flera erbjudanden ifrån Schweiz. Tror inte han flyttar på sig om han inte får ett riktigt bra envägskontrakt ifrån NHL, och det ser jag inte hända på ett tag då ingen ville erbjuda han det nu. Nä jag tror han blir kvar ett tag.
Kulltorp: Radek Smolecák. Visst ringer det nån klocka? Iallafall för mig. Och via Eliteprospects finner jag vad jag trodde. Radek Smolenak. Nåt med stavningen som diffar, men annars är det tjecken som "förstärkte" oss säs. 12/13 och Modo någon säsong senare. 36 år nu, men ingen ålder på en häst. Just det, målskytt ikväll mot Frölunda i CHL, skulle jag skriva.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.