Det är nu man minns typ tolv raka torskar förra säsongen och inser att vi plockat 4 pinnar mot giganter som HV71 och äckliga Frölunda på typ några få matcher. Det finns hopp i eländet.
Smokey: nu är jag ju en ”glaset är halvtomt”-kille men HV71-vinsten är fan ingen fjärder i hatten, dom har inte tagit en enda trepoängare än och ligger sist i tabellen. Tycker vi var riktigt dåliga i den matchen. Men vi är inte på kvalplats idag, det sätter vi upp på plussidan.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.