+ 2
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Hur man tar sig an omställningar om det är så är offensiva eller defensiva så måste det bli bättre. Men jag ser det inte som att det bara är enskilda spelares fel, utan att man kanske tränat på att spela på ett visst sätt som inte funkar. Varför tar man sånt tid på sig i uppspelen och drar svåra passningar t.ex? Varför envisas man gå längs sarg när det finns ytor i mitten? Varför chippar vi så sällan, och bär vi väl gör det har vi bara en spelare som går för pucken, de andra är långt bakom.
Omställningar har varit Timrås stora aber hela denna säsong hittills. Spelet i egen zon ser på det stora hela bättre ut, även om vi krymper ihop för mycket i BP. I offensiv zon när vi väl får ett etablerat spel ser det också ok ut, även om vi borde gå på avslut oftare. Men det är omställningarna vi har bekymmer med och också därför vi drar på oss onödiga utvisningar. Offensiva utvisningar kommer utav att forwards känner sig stressade av att behålla tryck, då de vet att det tar lång tid för understöd att komma.