1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2382683

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Laken: Helt inne på din linje, kanske inte kedjeuppställningar för där är jag oduglig och tänker inte ens försöka mig på nåt, utan mer att inte tänka så ”top-6 ska spela tillsammans”.

Ex. Hartmann hamnar ju lite fel, OJ likaså. Och Walli. Helt omöjligt att få ut max av laget med att 14,51,57 måste spela tillsammans. Absolut en läckerbit på papper men det sänker totalen när vi därigenom får och har outnyttjad potential på spelare i ”bottom-6”.

Mer ”top-9” eller ”top-12”-syn alltså.
Mer lag, mindre kompiskedjor.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Captain Crash: Att stuva om lite vore nog inte helt fel. Bara för att de två första kedjorna ser ut som ett dream-team på pappret betyder ju inte att de funkar optimalt tillsammans. Eller är ganska säker på att de inte gör det efter att ha sett de inledande matcherna. De riskerar även bli "de där hemvändarna som underpresterar" och de andra kedjorna som överpresterar. Nä bättre mixa lite och låta varje enskild spelare bekänna färg. Var och en av spelarna har sin styrkor och svagheter som behöver kombineras på ett klokt sätt så de matchar varandra och bildar en synergieffekt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.