+ 8
Inlägg: 2382831
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Labban: tycker man har bytt om rätt bra i hemvändarkedjorma redan. Dahlén har väl t ex spelat i 3 olika konstellationer på 5 matcher. Och Lundin/Hartmann har fått chansen där i minst två matcher.
Nu har man kört samma toppkedjor två matcher i rad, med en comebackande och skaderostig Wedin i Lander-Petterssons kedja. Jag tycker kanske att rockader nu, när kedja 1 och 2 fått två matcher ihop under dessa förutsättningar, känns lite mycket 2021/22. Då var det ju nya kedjor i princip varje match, och det framstod som den huvudsakliga åtgärden när spelet var helt dysfunktionellt.
Jag tror på lite arbetsro nu, medan man jobbar ihop laget och spelet. Jag är inte främmande för rockader alls, men att t ex börja rya om att EP ska flytta ner i 4e-kedjan för att han ser så vilse ut är en smula kontraproduktivt. Är det någonstans han kan få hjälp att maximera sin prestation på ett för laget optimalt sätt är det väl i en kedja med Lander.
Nu har man kört samma toppkedjor två matcher i rad, med en comebackande och skaderostig Wedin i Lander-Petterssons kedja. Jag tycker kanske att rockader nu, när kedja 1 och 2 fått två matcher ihop under dessa förutsättningar, känns lite mycket 2021/22. Då var det ju nya kedjor i princip varje match, och det framstod som den huvudsakliga åtgärden när spelet var helt dysfunktionellt.
Jag tror på lite arbetsro nu, medan man jobbar ihop laget och spelet. Jag är inte främmande för rockader alls, men att t ex börja rya om att EP ska flytta ner i 4e-kedjan för att han ser så vilse ut är en smula kontraproduktivt. Är det någonstans han kan få hjälp att maximera sin prestation på ett för laget optimalt sätt är det väl i en kedja med Lander.
+ 8
Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Labban: Jag velar mellan ändra om i kedjorna eller inte. Matchen igår störde jag mig på E.Pettersson, kändes som han fiskade värre än Peter Smedberg. Han måste upp i intensitet. Oliver, Walli, Erik A hade helt annat kroppsspråk. Samtidigt om man flyttar Emil P som 3dje center så vet jag inte om han köper den rollen. Näe, landar nog i att våra ”stjärnor” får några matcher till tillsammans (Wedin är lite förlåten). En annan sak är att vi coachar så in i helvete, så fort vi får tek i anfallszon, så ska 1:a eller 2:a femman in. Egentligen gillar jag det men ibland känns det som vi kör slut på vissa spelare. Detta inlägg känns inte så distinkt, så tur att jag inte är coach
+ 3
Nä jag tycker gott man kan byta in/ut någon i hemvändarkedjan/orna, man behöver inte "panikvaska" för den skull.