1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2387856

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: "Spela tight och tråkigt och böka oss till ett par 3 poängare."

Det är vi som är KHK?

Nä, der kommer nog som alltid bjudas på skönlir om det blir seger. Verkar inte gå att göra Timrå IK till KHK eller Malmö. Något Cruyffianskt över det hela, det ska förvisso vinnas men hockeyn måste alltid spelas med värdighet.


För de som inte hänger med på referensen rekommenderar jag WWK-Podcast om Johan Cruyff, cirka 12 timmar långt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Nu tycker jag det är dags för 3 poäng. Leksand är inte lätt motstånd men det är inte vi heller. Hemvändarna får börja visa sin egentliga oerhörda klass som dom än så länge dolt väldigt bra. 1-4 blir resultatet!

Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Tänker på bortais alltså. Att verkligen vara noggranna med att det viktigaste där är inte att spela hockey a la CCCP. Ta några grissegrar på bortais som höjer lagmoralen!

På hemmaplan är det en annan femma, där får vi gärna bli bortskämda med finlir. 🤩

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer