+ 3
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det har förmedlats ut att det fanns pengar att fylla på med en spelare om behovet finns. Hypotes att det är de 600000 som drogs in i samband med Dahlén presenterades.
Om Laleggia tjänar 200-225000 i månaden(Vilket känns troligt) och dollarn har gått upp 10-15 % är det en ökning av hans lönekostnad på de 8 månader som är kvar av kontraktet detta år på ca 250000. Då har vi 350000 kvar att ta in en ny spelare. På 8 månader blir det en månadslön(exklusive arbetsgivaravgifter) på 30000. Då får vi motsvarande kanske Walli/Boyce i kvalité.
Att lämna över honom till HV(om initiativ kom från dem kanske även en inkomst via övergångsersättning) får vi lös 2.2 miljoner för att värva in några spelare. Två backar med ca 120000 i månadslön. Det skulle göra bygget mindre spetsigt men kanske mer homogent.
Gällande MPS så hoppas jag att lösningen är ekonomiskt låg för Timrå. Fjolårets Malmö var inte en miljö det var lätt att prestera i så det skulle kunna bli lyckat. Han har en enorm uppsida om han presterar. Men risknivån att han inte gör det är betydande. Try out 1-2 månader?