1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614847 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2406395

Sv: Apropå nånting...
Någon med access till AB som kan berätta vilken spelare vi jagar hos SHL konkurrent?

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/O8ow7q/silly-surr-niklas-eriksson-pa-vag-bort-fran-orebro

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: "Timrå öppnar för succémålvakten
David Rautio, 37, har utgående kontrakt med Timrå och just nu kikar klubben över sitt lag inför kommande säsong. Man står just nu på en fast grund och behöver inte oro sig för att hamna i negativt kval.

Jacob Johansson är den som klivit fram och blivit förstemålvakt den här säsongen för Timrå och stått i 14 av 17 matcher. Medan Rautio haft en mer blygsam roll.

Sportbladet erfar att Timrå nu är intresserad eav Oskarshamns målvakt Tim Juel och vill värva honom. Han har haft det något tyngre den här säsongen, men det har hela Oskarshamn haft.

Sedan finns det en naturlig koppling mellan Juel samt Timrås sportchef Kimmo Kapanen eftersom Juel företräds av agent-firman Wasserman som Kapanen har starka band med."

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.