1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614832 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2406415

Sv: Apropå nånting...
{9829}: Timråspelare med utgående kontrakt (jag har markerat med *** de jag vill behålla och * på de man kan fundera på)
Målvakter:

David Rautio

Backar:

Tim Erixon *
Elmeri Eronen *
Jakob Stenqvist ***
Per Svensson *

Forwards:

Robin Alvarez *
Erik Andersson *
Jacob Blomqvist
Nick Halloran
Albin Lundin
Erik Walli Walterholm ***

Egentligen vill man ju sätta *** på Sheriffen Svensson men jag undrar om inte tempot börjar bli för högt för honom? Som kompromiss sätter jag väl **

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:
Du kommer få som du vill på en spelare i alla fall?
Jakob Blomqvist har köpt hus i Gävle nu!

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Bra lista, och håller med dig till stor del. Allt beror väl på vad alternativen är. Eronen duger absolut på SHL nivå(framförallt de matcher när vi äger mycket puck och vistas i off zon), men om vi vill ta nästa kliv så behövs det en bättre/mer komplett ersättare. Känlsan är densamma med Perte, och även ett par gybbar på forwardssidan

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: tycker Kimmo K skulle fundera redan nu på att förlänga kontraktet med JJ. Gärna ett par säsonger efter 23/24.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.