En annan cool sak med SAIK var att de aldrig brydde sig om att kalla sig för Skellefteå Gold Miners eller något i den stilen. Körde bara på som AIK och med samma fina klubbemblem. Respekt för det.
DJ Hemp: "Skellefteå AIK, Skellefteå AIK Hockey, är en idrottsklubb från Skellefteå. Ishockey togs upp på programmet först 1943. 1985 blev ishockeyn fristående och klubben bytte namn till Skellefteå Hockey Club, men 1991 återtogs namnet Skellefteå AIK."
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.