+ 8
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188100)
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det som gör dessa förluster extra frustrerande är att man känner nån slags mental spärr t o m genom TV-rutan till TV-soffan, det går liksom inte att bruta sig ur detta mönster mot Växsjö/Skelet/Färjestad, och det syns på spelarna.
Sedan som redan nämnts så har Skelet ett överflöd av spelarkategorin osköna lirare med gruff o fulspel efter avblåsning, sånt som får locket att flyga av hemmavid.
Bara det att Sheriffen var förbannad efter avblåsningar ett par gånger, då vet man att det finns svin på isen. Sheriffen har i 2-3 års tid knappt lyft på ögonbryn mot motspelare men nu blev han less.
Domarna dåliga, förstås, men Lander fick två billiga också som var mindre utv än slashingen/tripping på Eronen i första men Landers utvisningar låg kompensationsmässigt rätt i tiden. Summa sumarum, det var inte p g a domarna vi torskade.
Positivt:
- JJ efter lite skakig/ringrostig start
- Erik mycket bra match(tänk bara om han själv eller kompisarna kunde förvalta allt han jobbar feam lite bättre)
- Halloran visade på några byten att han är klaaart rappast på grillor i vår trupp. Håll dig frisk nu.
- Ante vaskade om i 3e när allting gott i stå.
Om jag ska lyfta något negativt som stickte ut och är delvis matchavgörande är det vårat PP som varit seeegt i flera matcher nu om vi ska vara ärliga. Tempot och passkärpa måste upp i den spelformen.
Vi vet att dom kan så mycket bättre, det såg vi ju framför allt i början på säsongen när Jonte & Co var sylvassa och pucken gick som på ett snöre.