1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614831 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2409777

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DenRöda: både Dahlén och pettersson är väl vänsterskyttar. Får man ut det bästa ur båda fall dom spelar i hop? Högerskyttar är väl Halloran och walli tex. Eller tänker jag fel om Dahlén och pettersson.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Annaaa: Man behöver ju normalt sett inte spela en rightare till höger. Rightare brukar ofta få spela vänster också. Man spelar ju alltid de bästa i samma kedja förutsatt de har kemi också. Då tänker man allt som oftast inte på vilka fattningar dom har. Det underlättar att ha en rightare i varje kedja dock och det blir svårare att läsa av för motståndarna i passningar, skott osv.

Men visst, det hade varit riktigt kul att få se en kedja bestående Dahlén - Hanzl - Walli.
Sedan kör man på EP - Lander - Halloran.
Wedin - Andersson - Hartmann
Alvarez - Lundin - Pääjärvi

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.