1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2414147

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
DenRöda: Väl talat. Nu lämnar vi fokus på andra lag.

Hela laget verkar befinna sig i utmärkt harmoni.
På forwardsidan har vi en väldig bredd nu när både 3&4 kedjorna ofta skapar tryck och gör poäng som grädde på 1&2 kedjemoset. Några anteckningar:
- L a g e t Timrå kuggar i som jag knappt vågat drömma om. Ante&Co på bänken måste göra riktigt bra grejer.
- Lätt att glömma men JJ ger oss alltid chans att vinna numera. Lagets kollektiva försvarspel med JJ i spetsen är grunden för segersötman vi njuter.

Några övriga individuella noteringar i det kollektiva maskineriet:
- Hartman åker skridskor ungefär dubbelt så snabbt och mycket som för en månad sedan. Mycket nyttig.
- Alvarez, Lundin, Walli, Pääjärvi, Erik: Vilket härligt jobb de lägger ned. När dom är så här synkade i sin checking så är det knepigt flr motståndarna.
- Laglojala Boyce o Blomman vid sidan beredda att ta sina byten när det behövs.
- Hattrick i SHL, en målstolpe i Jontes karriär ;-)

Svarskommentarer

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
sargad: Morsning. Jag håller med om allt! Och tack för att du nämnde Hartmann. Jag hade tänkt säga detsamma själv. Alla pilar pekar uppåt nu!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.