”Men Timrå känns riktigt starka, enorm offensiv spetts i det laget, Pettersson, Lander, Dahlen, Wedin... Men deras målvakts och backsida skrämmer ju inte någon (förutom Stenqvist och Eronen). Så jag tror en nyckel för att vinna idag är att jaga livet ur deras backar. Det blir som vanligt viktigt att inte bjuda på ett skit och hålla sig på banan.
Överlag så vilar Nubbens ande över TIKs bygge. All budget på namnstarka forwards men typ noll budgetallokering till en medioker målvakts och backsida. Det finns ingen balans i bygget överhuvudtaget. Skillnaden är väll att deras toppspelare faktiskt levererat på en annan nivå än HVs.”
Liiite märkligt ändå att kalla back och målvaktssida för mediokra när dom efter 20 omgångar har varit en av ligans bästa lagdelar. Vore kul om denna kloke HV supporter fick bevittna det med sina egna ögon ikväll.
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer