1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614848 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2415021

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Zäta75: Ikväll så får vi se om den rödvita dynamiten har konverterat till nitroglycerin!!!!! Tänk ja tror faktiskt de!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿

Svarskommentarer

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
JonteD: Är inne och smyger lite på HV:s forum.

Fastnade vid dessa två stycken.

”Men Timrå känns riktigt starka, enorm offensiv spetts i det laget, Pettersson, Lander, Dahlen, Wedin... Men deras målvakts och backsida skrämmer ju inte någon (förutom Stenqvist och Eronen). Så jag tror en nyckel för att vinna idag är att jaga livet ur deras backar. Det blir som vanligt viktigt att inte bjuda på ett skit och hålla sig på banan.

Överlag så vilar Nubbens ande över TIKs bygge. All budget på namnstarka forwards men typ noll budgetallokering till en medioker målvakts och backsida. Det finns ingen balans i bygget överhuvudtaget. Skillnaden är väll att deras toppspelare faktiskt levererat på en annan nivå än HVs.”

Liiite märkligt ändå att kalla back och målvaktssida för mediokra när dom efter 20 omgångar har varit en av ligans bästa lagdelar. Vore kul om denna kloke HV supporter fick bevittna det med sina egna ögon ikväll.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.