+ 5
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4986)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det ska bli 6+ mål i en sån match, med det lag vi har, för vi har potential för seriens bästa offensiv när vi vill. Men att gå ned och "kontrollera" matcher kan vi inte, för de har knappt spelat en försäsong med varandra och har inte det djupet i laget. Vi har en kvalitet som kan rädda oss, försök då att spela med den och inget annat. Att fängsla offensiv skicklighet i sin egen zon är så dumt att jag bara förutsätter att detta var ett provisoriskt misstag.
Om rötterna ska växa sig starka nu så gäller det att ta kommando om offensiven. Låt de ledande spelarna få friare utrymme att utnyttja sin innovation. Man MÅSTE inte ha en utarbetad plan, och följa den till punkt och pricka. Den här dumpsituationen längs kanter vi satt oss i är så kontraproduktiv med de individer vi har att det vore som att köpa en elitloppshäst för att plöja åkermark.
Det blåser sannerligen, hoppas fan vi ser detta som förändringens vindar. Oavsett hur less man är på den offensiva produktionen och individerna som inte stått för den så har vi sällan haft bättre förutsättningar för att vara ett offensivt jobbigt lag att möta. Och det gäller att ge dem de möjligheterna omgående.