1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614823 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2451420

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Låna ut Edfeldt till lag i HA nästa säsong och hoppas på nått liknande på backsidan. Om vi nu räknar in Bernhardt som jag får en känsla av ändå kommer landa i Timrå.

Klassback-Lyytinen
Erixon-Rindell
Strömberg-Ny
Svensson-Bernhardt

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Om vi nu landar Bernhardt så kommer vi inte använda honom som någon 7e back. Han är en offensiv utpräglad back, och ska/kommer användas därefter. Klarar han dock inte av den uppgiften så sätts han nog på sidan, alternativt att man bryter kontraktet. Men vi kan räkna med att han kommer få stort förtroende offensivt i början.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tycker att Eronen har visat klass sen landslagsuttagningen i december. Absolut, han har haft sina dalar, men inte konstigt med tanke på speltiden samt hela lagets form. Och mot OINK lirade han som en gud. Han är inte den mest glamorösa spelaren, men jäklar vad bra han är på att läsa spelet och stänga röd/blå i motståndarnas uppspel. Dessutom otippat smarta positionsväxlingar i off zon.

Rightbackar växer inte på träd, så jag ser gärna att vi behåller Eronen, och att Bernhardt ersätts av en klassback.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.