{297}: största risken är väl att dom pajar laget med alla sena värvningar. Som typ Leksand när dom köpte sina supertyskar och blev sämst och svepta med 3-0 i matcher. Lite svårt att se det desperata modolidbehovet av spets när man gått som en ångvält genom serien. Men men.
Halloran tror jag dock kommer att passa ypperligt i HA. Mindre struktur, större ytor, mer förlåtande om det drälls med puckar längs linjerna. Bör bli en del poäng. Frågan är väl hur han hanterar ett tätare slutspel. I Timrå trivdes han ju betydligt bättre med försäsongsintensiteten än seriespelet, om man säger så. Och han utgjorde väl en rätt slätstruken figur ifjol när Öret slutspelade.
Nu hoppas vi på ett snabbt affärsavslut, så att Kapanen kan shoppa. Någonting med lite näsa för mål vore trevligt.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.