+ 11
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4942)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
När ligan upptäckte att det inte räckte med att domarna fått instruktioner att ständigt ta helt omotiverade utvisningar på Timrå blev man ju tvungen att agera.
"Fan, dom ligger trea trots domarnas insatser! Vad faaan gör vi?!" Hördes en onsdags kväll i förbundets korridorer.
Svaret blev elräkningar och orimligt många hemmamatcher. Man allierade sig med samtliga elbolag och smyghöjde priset per kilowatt till astronomiska summor för alla oss som har ett röd och vitt hjärta. Och som grädde på moset smygökade man antalet hemmamatcher i februari till 38 stycken.
Det värsta är ju att det fick effekt. Timrå ligger inte trea längre och det är inte fullsatt på alla matcher. Jag hatar konspirationer alltså!