+ 8
Inlägg: 2459096
Svarskommentarer
Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Dr.Krykov: Den där Bohm-värvningen blev definitivt en bomvärvning. Inget snack om saken.
Men här vill jag försvara Nubben lite. I Växjö Lakers var Bohm faktiskt bättre än Tim Erixon, och det för ungefär halva kostnaden.
Så på papperet så var det ingen tokig värvning om priset var det rätta. Med facit på hand blev resultatet ju sedan otroligt mycket sämre än vad jag hade förväntat.
En flopp är en flopp är en flopp.
Men här vill jag försvara Nubben lite. I Växjö Lakers var Bohm faktiskt bättre än Tim Erixon, och det för ungefär halva kostnaden.
Så på papperet så var det ingen tokig värvning om priset var det rätta. Med facit på hand blev resultatet ju sedan otroligt mycket sämre än vad jag hade förväntat.
En flopp är en flopp är en flopp.
+ 2
Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Dr.Krykov: Ja och att kritisera Nubben härinne är att be om skitstövelutnämningen. Nubben är en helig ko hos lall-eliten på HS och all kritik mot honom, även om den till största delen är konstruktiv, är direkta kränkningar mot dem
+ 4
Det jag gillar med Kimmo är att han inte har samma kompis-värvningar som Nubbe, han agerar snabbt och är inte rädd för att ta obekväma beslut. Som du säger, Kimmo är framtiden, han är en modern sportchef i ett topplag i SHL. Nubben blev till slut FÖR old school.