+ 13
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det som oroar framöver, framför allt, är Timrås förmåga att ständigt vika ner sig i 6-poängsmatcher. Och dom duggar det tätt av just nu. Idag, exempelvis, var ju en sån - gick käpprätt åt helvete. Milt sagt.
Förhoppningen är ju givetvis kvartsfinal direkt: the sweet life. Men jag undrar om inte Timrå skulle kunna skapa kaos och oreda i ett play in också ändå. Dessutom: nått lag måste ju vara först att gå från play in till the grand final och sno hem hela skiten. Skulle ju gärna få vara Timrå.
I min bok skulle det i vilket fall inte vara katastrof att hamna på en play in när säsongen summeras. Fan: ärligt talat och med handen på hjärtat skulle alla platser förutom 13 och 14 vara fullt godkänt. Framför allt med tanke på de senaste 10 åren som Tikare. Men det pratar man ju inte högt om, egentligen.
Med det sagt och svamlat: hoppas att Timrå blir av med skiten (bokstavligen) som gäckar dom, hittar en stabilitet och gör en ordentlig push för att knipa en topp-6. Det skulle ge oss Tikare något att verkligen verkligen njuta av: slutspel.