1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614828 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 247770

Sv: DisciplinSOPAnämnden
Ulf:

Givetvis ska båda handlingen och skadan vägas in, men handlingen borde rimligtvis väga betydligt tyngre. Ta det aktuella fallet, Wallenberg slår iväg pucken och står sedan och såsar (med hjälmen för löst fastsatt tydligen). Jens Karlsson dundrar in i honom, han slår i huvudet i plexit och sedan i isen, ligger helt livlös och det ser obehagligt ut. Ska då Jens Karlsson straffas hårdare för att Wallenberg står och sover? Den tackling han satte in hade inte ens renderat i utvisning om W. hade varit lite på alerten. Nämnden är ett skämt, det håller jag med om och i det här fallet har de dömt för hårt. Jens har nästan helt och hållet blivit bedömd för skadan.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.