1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614752 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2481481

Sv: Apropå nånting...
{9905}: Ibland blir det väldigt mycket fokus vid just kedjehierarkin. Vet vi att Walli krävt att spela i topp 2 kedjor? Jag säger inte att jag vet motsatsen, men undrar mest då jag sett detta argument jätteofta denna säsong. Att spela i 3e/4e behöver absolut inte betyda att man är en sämre spelare. Det kan vara en överenskommelse eller samsyn för att få ut så mycket som möjligt ur en spelare.

Tror det va Fimpen som snackade rätt öppet om detta förra säsongen, just att rollen man har i de lägre kedjorna kan vara A och O för ens framgång.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{9908}:

Samtidigt vill väl alla spelare ha så mycket speltid som möjligt för sin egna utveckling. Lirar du i en 4:e lina är ju speltiden begränsad.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.