Okej, jag ger mig. Alla lag har åkt ur högsta serien minst en gång. Fast sedan Elitserien bildades är det väl ändå bara Brynäs och Färjestad som lyckats undvika degradering?
Chrille: Klart störst i Gävle på den tiden var ju Gävle GIK. Svenska mästare en gång, just säsongen 1956-57. 17 säsonger i högsta serien (division 1 norra eller södra). Den första klubben utanför Stockholm/Södertälje att bli svenska mästare.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer