Puckat: Poängproduktionen är inte ett problem för Bernhard, attityden/mentaliteten kanske är utmaningen. Han känns lite som ett ”hänghuvve” när det går lite emot. Men det är ju ingen attityd som tolereras i Landers Timrå ändå så det ska nog bli bra.
Tycker dock man ska förhandla om den där klausulen. Ska han stanna i Modo och spela i ett bottenlag i SHL när han kan få chansen att spela i ett lag på övre halvan? Det är bara att riva kontraktet och rita upp ett nytt. Endera signar han med oss utan klausul eller så hittar vi nåt annat. Han kommer ändå från allsvenskan och han har misslyckats i SHL förr. Det är inte Bernhard som sitter med alla ess på hand direkt.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.