1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614847 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2516294

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det hade väl Karlqvist också? Han gick till Oskarshamn ändå han. Var kanske inte ”om vi går upp”-klausul iofs.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja Karlkvist hade en klausul ja, men då var ju Modo kvar i SHL när han gick till Oskarshamn...
Nu är det ju så att har man kontrakt i HA så gäller det ju alltid upp man går upp till SHL, då kan man ju inte utnyttja nån klausul för annat lag i samma liga. Det var ju det som ställde till det med alla Nubbens kontrakt han skrev tidigt när vi hick upp till säsongen 18/19.
Kontrakt rivs ju bara vid degradering.

Det finns ett exempel man kan ta likt Bernhardt.
Rifalk som spelade i Oakarshamn, han skulle ju utnyttja klausul och gå till Rögle, men då gick Oskarshamn ju upp och han var egentligen bunden med Oskarshamn i SHL. Då vägrade han åka tillbaks till Oskars och det blev en väldig soppa där Rögle till slut köpte ut Rifalk.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.