+ 3
Inlägg: 2532945
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Perreman: Ett ökat intresse för hockeyn med lokala rivaler är nog bara positivt.
Jag är en hel del på ett företag i Ö-vik genom jobbet och surrar mycket hockey med en av killarna där. Jag brukar säga att Modo är laget jag älskar att hata och han säger samma om Timrå. Att han verkligen har försökt att bygga upp ett hat mot Björklöven men att det var mycket roligare att ha Timrå som hatobjekt :)
Hockeyn blir så mycket roligare om man har ett lag man kan onda på genom hela säsongen. Hånskratta åt, vara avundsjuk på, gnabbas kring i fikarummet o s v. Så både han och jag vill ha Timrå och Modo i samma liga. Naturligtvis helst i SHL.
Jag är en hel del på ett företag i Ö-vik genom jobbet och surrar mycket hockey med en av killarna där. Jag brukar säga att Modo är laget jag älskar att hata och han säger samma om Timrå. Att han verkligen har försökt att bygga upp ett hat mot Björklöven men att det var mycket roligare att ha Timrå som hatobjekt :)
Hockeyn blir så mycket roligare om man har ett lag man kan onda på genom hela säsongen. Hånskratta åt, vara avundsjuk på, gnabbas kring i fikarummet o s v. Så både han och jag vill ha Timrå och Modo i samma liga. Naturligtvis helst i SHL.
+ 5
Sen visst, kliver MoDo upp tar de säkert lite av hockeyintresset ifrån andra och möjligen att någon sponsor går dit istället för Timrå. Men ger inte ännu ett SHL-lag längs norrlandskusten fördelar med spelarutveckling också, att flera söker sig till närområdet för att gå på hockeygym/flera spelare som utvecklas i närområdet och "känner sig hemma" i trakten? Äh jag vet inte, men i mitt huvud känns det som större fördel för Timrås del att få upp Mordor än att få upp Gnällgården med allt runtikring.