1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2534521

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Haha de lever i någon förlegad bild att den som blir skitig om händerna på jobbet är servicepersonal. Istället är det åtråvärt att ha påhittade titlar som ”Chief of sampling executive”, där din regelrätta arbetsbeskrivning är att du åker ut och fyller på Red Bull på bensinmackskylarna typ. Ingen skam åt detta yrke, men tragikomiskt att de måste tvinga på avancerade titlar för att känna sig betydelsefulla.

Inte alla stockholmare osv. Men mentaliteten i Stockholms innerstad är otroligt toxisk. Majoriteten av mina barndomskompisar och nuvarande umgänge blev kvar där efter ungdomsfasen där man flyttade dit för att det var coolt med ställen som stänger 05, och de har ju tyvärr anammat en del av detta.

När krisen kommer på riktigt, kommer dessa vara de som ryker först :-) Deras bubbla med lättillgänglighet och komfort fostrar svaga människor!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.