1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2539808

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Jag tänkte mest att det är lite väl tidigt att avskriva ett rykte om att det jobbas på en back som är bättre än bernard.
Ang. backsidan så är det ju lite motsägelsefullt men inte var det väl defensivt vi brast gångna säsongen? Snarare var det väl så att vår glimrande superduperslängeriväggenNHL-offensiv lite väl ofta lyste med sin frånvaro sett till förväntningarna...

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Jag tycker att en av detaljerna som gjorde att defensiven brast var vår trubbighet. Erixon, Svensson och Didde gillar lite väl myckte sarg ut många ggr och vi blev tillbakatryckta när vi inte kunde spela oss ut.
Eronen tycker jag också var rätt trög i grundserien många ggr.

Vi har nån för trubbig back för mycket i min bok och ser man på övriga topplag så bygger man backsidan på ett annat sätt.

Vad gäller ryktena och trovärdigheten så var det väl mest att Kapanen nån dag efter Den Röda kom ut med sitt rykte så uttalade sig Kapanen som att man inte ens har nån riktig tanke på vilken back man vill ha in. Det skulle han ta med Ante och Co senare under veckan. Därav min skeptisism angående Den Rödas "rykte".

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.