1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2540124

Sv: Silly Season 2023-2024
Herminator: Men hela VM-turneringen visar ju iallafall på förhand upp en i det närmaste total avsaknad av riktiga A-spelare. Alltså riktig klass. Finland har väl lyckats få över någon. Nu idag läste jag att Tyskland gjort klart med Rögles f.d. back Moritz Zeider. Inte heller Canada eller USA mönstrar något vidare vassa trupper. Vi måste nog se helt nyktert på situationen vi har här. Europas "svar" på Stanley Cup, alltså ishockey-VM (bara min högst spontana liknelse), har väl alltid levt i skuggan av stjärnlirarna i Ännhåäll. Det är ju ett faktum. Detta år är inget undantag. Snarare bekräftas det ännu en gång att det är ett B-VM på alla sätt och vis.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Om inte C-VM? De skyhöga försäkrings premierna dödar I de flesta fall klasslirarnas chans att delta.
5 miljoner för Elias P. för att få spela är ju sjukt. Fattar att förbundet inte har en Janne att lösa det. Tråkigt när man minns lineupen i OS 2006 t.ex.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.