1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614973 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2541393

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, senaste Depeche är ett lyft. Blir intressant att se om de har lyft scenshowen också när de är på Friends om några veckor.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Jan-Erik : Gamla Depeche Mode, med alster som Stripped (Highland Mix), och livealbumet "101", räcker till och blir över för mig vad gäller vad gäller synthmusik.

Jag var själv hårdrockare back in the days, varför det av överlevnadsskäl 😅 inte fanns utrymme att grotta in sig på Depeche när det begav sig. Nu idag så är ju egentligen merparten av -80-talet och första halvan av -90-talet bara ren musikalisk magi. Det var väl under David Gahans missbruksproblem (när han gjorde en copy-paste på Nikki Sixx idag välkända heroinöverdos där även han dödförklarades) som jag kände att bandet tappade det. Men samtidigt så har ju bandet fortsatt utvecklas med tiden.

Nu idag så väljer jag gamla Depeche Mode om jag ska lyssna, där redan nämnda "101" är ett mästerverk.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer