1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2554795

Sv: Apropå nånting...
SPOODI: sen är det lustigt att ni kommer dragande med att Modo gör ett bättre resultat än Timrå. Helt uppenbart måste en liten klubb lägga varenda krona som finns på att etablera sig. Man går ju inte upp i SHL och sen simmar man bara runt där, satsar man inte stenhårt så åker man ur. I princip alla konkurrenter förutom Oskarshamn är ju sedan länge etablerade klubbar, många av dom är mycket större klubbar. Man kan inte spara pengar och konkurrera med dom samtidigt och tror man att hinken är nån demonsportchef som kommer hitta guldkorn som spelar för halva lönen och som ingen annan sportchef har koll på, då är man ute och cyklar. Tv-pengar i all ära och visst är den slanten mycket större i SHL än i allsvenskan men spelarna är också mycket dyrare.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer