1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2557980

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Ante förklarade det i ST med att Ske och Luleå spelar i CHL och då finns bara Modo kvar inom rimligt avstånd. Om vi skulle åka till t ex Göteborg för en träningsmatch skulle vi gå miste om en massa träningstid. Återigen, som många redan påpekat: har ingen betydelse att möta SHL-motstånd på försäsongen eftersom inget av lagen går för fullt. Det man försöker göra är att sätta kedjor och spelsystem, det kan man göra mot vilket motstånd som helst. Samma gnäll som återkommer varenda jäkla försäsong.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Jo jag vet och det är det som så jäkla dumt. Det ända SHL-motståndet på försäsongen är mot just Modo. Då ser jag hellre att vi möter Östersund 2 gånger om det bara ska finslipas på spelsystemet.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.