+ 4
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188098)
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Nämen det är otroligt många frågetecken kring timrås spel just nu. Det är så otroligt jävla dåligt. Längesen man såg såhär dåligt spel i SHL. Finns inte någon plan alls i spelet och ingen som tar för sig. Vi skjuter puck och hoppas på det bästa.
Vi har absolut potentialen för att bli ett toplag men verkar vara en så otroligt värdelös spelplan som byggts upp då det inte är något alls som funkar. Päjäärvis intervju igår där han prata om att det är två anfallande lag och spelas mycket i båda zoner är en riktig modifikation av verkligheten. Skellefteå gör riktigt snygga anfall i vår zon, Timrå blundar och skjuter i hopp om att pucken ska hitta in men i själva verket träffar dom en motspelares benskydd 9 / 10 gånger. Vilket resulterar i en snabb och farlig kontring.
Hoppas det inte tar allt för lång tid innan det lossnar och dom hittar ett spel som fungerar... Så otroligt tråkigt att sitta och kolla på den här hockeyn.