Sitter med en whiskybira på balkongen och kollar om delar av matchen. Utan att orka göra mig för långrandig måste jag bara få uttrycka en gång till hur jävla bra Pääjärvi är just nu. Killen har sån glöd i varje byte, är fan lika snabb som han är stark, och uppenbarligen fått upp näsan för mål igen. Utöver att det är han som driver stenhårt på kassen när EP turligt får in den, via den försvarare som försöker tämja honom, samt lyran på blå han plockar ner och smackar in, så gör han hela laget bättre just nu. På egen hand.
Man blir typ rörd när man ser honom dansa hockey i den form han är i just nu.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.