KniveN: xG är en förkortning för Expected goals = förväntat antal mål. Att x används istället för e... Det är en bra fråga varför.
xG bygger på en formel som graderar avslutens chans till mål. Oftast är xG lägre än antalet mål i matchen, men brukar av försvarare hävdas att xG ska ses över en längre tid än endast match till match.
KniveN: att inte ha hört talas om xG tidigare tyder väl mest på att du har ett hälsosamt socialt liv vid sidan av hockeyn men jag hoppas du vet av "special teams" är... om inte kommer en lektion från dagens ST 🤣
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.