1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614787 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2582879

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Bee: En perfekt match hade vi gjort 4-5 baljor. Nu gjorde vi 2 och vann ändå, så istället för perfekt får man väl kanske klassa den ”mycket bra” kanske.

Var mer de upprepade lite ironiska kommentarerna om ”otur” när vi stod på 0 mål jag noterade. Men skönt att vi inte hade otur hela vägen!

Men vi måste ju absolut sätta våra lägen. Så mycket bättre spel än så här vet jag inte om man får, och vi skapar ju mängder.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
{9908}: Ja, jag tyckte Leksand var rätt trubbiga i sina kontringar (och våra backar gjorde bra insatser), det hade mycket väl kunnat slinka in en puck vid en av de rätt många 3-mot-2:or de fick, TIK hade legat under med 0-1 i andra och då vete fan hur det gått.

Jag tycker vi sätter oss i onödigt svåra situationer i annars bra spelade matcher genom att ha dåligt skytte och vara svaga på returer, helt enkelt. Den här matchen räckte ju två mål till tre poäng, men det är ju knappast SHL-standard.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.