1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614819 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2591264

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Det var en bra sammanfattning.

Och jag tror verkligen inte den här ”fridlystheten” kommer fungera här. Min uppfattning är att vi behöver mer dialog och öppenhet. Eftersom ett felaktigt domslut, hårt tolkat, kan få konsekvensen att ett lag blir degraderat i Sverige (nu överdriver jag men det är för att belysa hur livrädda många lag och fans är över att tappa poäng) så skapar det än mer frustration när det sedan är kommentarsförbud.
Domare ska inte krävas ett förhör eller en avbön efter varje match, men om man hittar ett format där vi mänskliggör domare och skapar dialog så tror jag alla kommer få en större förståelse för yrket och fenomenet ishockeydomare.

Sen har vi också sämre domare ska sägas, min lekmannatagning är att NHL-matcher har ett helt annat flyt, och det är till viss del för att ribban domarna lägger efterföljs oftare matchen genom. Det nämner Patric, men mest i förbifarten.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Dahlén uttagen till landslaget, vad ser Hallam vad vi inte ser?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.