+ 3
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5001)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
När Dahlén fått frågan i intervjuer varför han inte producerar så svarar han alltid ”nä men det lossnar snart” eller ”det är tillfälligheter”. Sällan man hör ”det är några aspekter av mitt spel som vi tränar extra på” eller dylikt.
Det är en jätteinvestering som Timrå gjort i Dahlén, jag undrar om man verkligen vårdar och utvecklar den investeringen, känslan just nu är att vi har en Porsche i garaget som står och rostar, det är ingen som är där och polerar och fixar. Sen tar Dahlén små kliv i rätt riktning nu också, det ska tilläggas. Han har ökat sin skotteffektivitet från 7% första 15 matcherna till 11% på hela säsongen och det är just nu bäst i laget. Känslan är att han skjuter lite färre skott per match nu än i början av säsongen (hittar ingen statistik på det) och kanske väger sina lägen lite mer noga nu.