+ 4
Inlägg: 2628742
Svarskommentarer
Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Rip Kirby: Nej vi kan inte kräva SM-guld från den här truppen men det är en ganska stor skillnad mellan den målsättning man satte upp före säsongen och där vi står idag. Det är något för klubben att fundera på, varför man skjuter så långt från målsättningen. Nu är vi inte nere på kval än men vi har en fullständigt bedrövlig trend och tyvärr har vi underliggande siffror som bara bekräftar den här trenden. Kass effektivitet, kasst PP osv.
Att det skulle vara hela ante-gate som är orsaken till vårt förfall köper jag inte. Det här är sånt som händer hela tiden i sporten, det här ska man kunna hantera och ändå spela bra hockey.
Att det skulle vara hela ante-gate som är orsaken till vårt förfall köper jag inte. Det här är sånt som händer hela tiden i sporten, det här ska man kunna hantera och ändå spela bra hockey.
+ 3
Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Rip Kirby: Dahlén åker runt och vill att matcherna ska ta slut så han kan fortsätta spela football manager på bussen hem
+ 2
Vi hade under fjolårssäsongen en självklar ledare i Anton Lander. Men till den formen är det ju en bra bit, sett till den fullständigt mediokra säsong i jämförelse som han haft nu. Vilka andra spelartyper krävs för att kunna gå hela vägen? Vi har ganska många luckor att fylla som jag ser det.
Min poäng därför att det inte blir mycket till lag om man inte kan bygga upp det med dom spelartyper vi saknar. Spelarna vi fått hem är relativt lika varandra. Offensiva hot, Dahlén en "extrem målskytt", i sina bästa stunder. Tyvärr är det väldigt långt mellan gångerna just nu bara. Anton Wedin, också han en offensiv kraft, liksom EP14.
Hål-lander sticker ut lite som spelaren som skiljer sig i stil från de övriga. En offensiv kraft, med en stark skridskoåkning och energiskapare för sina lagkamrater. Men någon poängspelare blir han nog aldrig.
Vi kan som jag ser det inte kräva av det här laget att vi ska kunna utmana om ett SM-guld framåt vårkanten. Det fattas för mycket och frågan är förstås vad idén från vår GM är? Ser han också detta och vad är den fortsatta planen?