1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2628797

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Vi hade en liknande dipp förra säsongen, ungefär vid samma tid på året:
3:e december -19:e januari spelade vi 13 matcher, och vann endast 2 st. Vi tog 8 av 39 poäng och halkade ner från en 3:e plats till en 7:e plats.

Motsvarande siffror för denna säsong är:
19:e december - 11:e januari(snälla må den dåliga trenden det ta slut nu) har vi spelat 8 matcher, varav endast 2 vinster. Vi har tagit 6 av 24 poäng och halkat ner från en 4:e plats till 7:e plats (8:e om man räknar på poängsnitt istället).

Så det är inget nytt för oss att suga massiv röv juletid, och det finns fortfarande möjlighet att rädda upp säsongen. Men nog fan måste det till att alla rannsakar sig själva ordentligt, och att vi kommer ihop som ett lag igen. Och gör det fan ASAP

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.