+ 2
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Nu är det ju inte Modo som vi ska jämföra oss med om ambitionen är att vara ett topplag, ni har en annan resa. Tycker Timrås prestationer över lag har varit för ojämna för att kunna vara ett topplag, kanske inte specifikt målvaktsspelet.
Timrå är ett av dom bästa lagen i serien samtidigt som man är ett av dom sämsta. Potentialen finns i offensiven för att vara topp 3 och risken finns på backsidan för att vara ett kvallag. Snittet av det blir ett jäkla dragspel. Man ska inte kunna släppa in 7 mål mot något lag i SHL, det är ett kvitto på kaos. Klart alla vill ha balans men det går inte när man ”tvingades” värva alla hemvändare. Nånstans måste Kapanen ha känt, när han tog över att ”ok, det här kommer bli ett mellanår” när han tittade på backsidan. Jag tror och hoppas att strategin var att ta in hemvändarna, spränga budgeten på dom och sen förhandla sig ur nåt av kontrakten när man ser vilka som presterar och vilka som inte gör det. Kan inte vara Timrås långsiktiga plan att alla 5 hemvändare ska stanna i klubben och äta upp hela lönepotten.