1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2664783

Sv: Apropå nånting...
Greven: Skellefteå har väl abonnerat på SM-guld i typ 15 år snart. Deras publik kommer till slutspelet, dom är bortskämda helt enkelt. Skellefteåbon vet väl att kommunala pengar strömmar in i klubben oavsett om dom kommer på matcherna eller ej. I Växjö så är väl intresset helt enkelt för litet, det finns konkurrens från för många andra sporter.

Vissa fnyser åt marginalpublik som köper en biljett här och där men det borde rimligtvis vara den enskilt viktigaste inkomstkällan när det gäller biljettförsäljning. Klubben kan inte tjäna många kronor på ståplatspubliken. Vet inte vilka det är som skriker högst gällande det dåliga publikunderlaget men om man står på ståplats och har betalt 75 kr/match (säsongskort) och sedan klagar på dom som inte kommer och bränner 800 kr - 1200 kr/match på sittplats, då har man missat målet lite.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ryktet säger att många som går på hockey i Växsnö inte förstår alla regler och linjer. Kanske det som gör att man inte får dit folk.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Hoppas MoDo kan fylla er Arena under Play-In om vi snubblar dit.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.