+ 6
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Strömberg - Trubbig framåt, men stabil bakåt.
Forsmark - Potential att växa ut till en toppback.
Svensson - Finns nog ett samband mellan att Svensson är skadad och defensiven ser sämre ut...
Erixon - Känns lite mellanmjölk, ärligt talat.
Eronen - Instämmer med alla föregående talare.
Edfeldt och Melander - De förstnämnda har visserligen fått en del speltid, men båda behöver mer tid.
Om man ska tro det som skrivs i media så försvinner Lyytinen och Rindell, medan Nässén och Pilö tillkommer. Svårt att värdera den förändringen, men den kan bli bra. Lyytinen har en skadehistorik de senaste åren och Rindells spel i egen zon lämnar mycket att önska. Med det sagt så är min uppfattning ändå att det måste till ytterligare någon förändring på backsidan, dvs. Eronen ut och en etablerad back in.
Avslutningsvis ska jag försöka se lite positivt på säsongen (även om den inte ens är slut). Det blir alltså som sämst åttondelsfinal. Sämre placering än ifjol, men totalpoängen kan bli bättre. Mina förväntningar var högre, men ser man saker och ting i ljuset av stora skadeproblem på backsidan under säsongen i kombination med turbulens kring tränarstaben så drar jag en lättnadens suck. I den sämsta av världar hade Timrå kunnat sluta som ett nytt Brunäs.