bgs: När Modo ändå är uppe i diskussion kan jag passa på att nämna att de överraskat stort på mig. Det är bara att ta av sig hatten. Sedan tar det tid att etablera sig som SHL-lag. Timrå är ett undantag och det beror på en hel rad hemvändare. Annars brukar det ta åtskilliga år.
Sedan har jag konstaterat att Modo har ungefär samma sammansättning av inhemska/utländska spelare som Adler Mannheim och Augsburger Panther. Tidigare fick DEL mycket kritik för att det var så mycket importspelare där...
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.