1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2669973

Sv: Apropå nånting...
{10473}:

Istället för en hög månadslön lägger man en summa som betalas ut som en engångssumma i slutet av kontraktet. En sign off eller out som det kallas, sedan en summa du får utbetald vid kontraktskrivning är en sign-on.

Tror fördelarna är skattetekniskt, då det betalas ut som en engångssumma blir det lägre skatt kontra en hög månadslön.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Hade jag som spelare haft en agent som förordat/godkänt ett sign-off avtal hade jag bytt direkt.. Går arbetsgivaren i konken är man ju halvrökt.

Hög månadslön = hög skatt. Få allt i en klumpsumma = ännu högre skatt.
Därför de flesta plockar ut en lagom lön och stoppar in resterande i pension.
Ett signoff avtal känns därför väldigt udda.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.