1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614828 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2670066

Sv: Apropå nånting...
Gooode: Vi känns ibland bara som ett Oskarshamn XL. Näst sist i publikligan, sponsorer som gör att vi håller näsan ovanför vattenytan men inte mer, kringsförsäljning på matcherna begränsade av för få kommersiella ytor samt "Nubben-kontrakt" som en extra kvarnsten runt halsen. Om nu Brynäs går upp och OINK åker vi ut lär vi nästa år ligga sist omsättningsmässigt bland alla lag om nu inte Marknad i Timrå uträttar stordåd.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Greven: det är sanningens ord. Precis som du beskriver det! Folk ska köpa spelare hit och spelare dit alla verkar glömma bort den lilla detaljen att ekonomin i Timrå aldrig kommer kunna klara av det!! Det är bara att acceptera :)

Juniorer från våra egna led samt lyckoträffar på billiga värvningar är det som krävs om vi någon gång ska lyckas.
När vi nått våran maxbudget, då handlar dom andra klubbarna 3-4 lika dyra spelare till. Tänk om inte lander gått på realön exempelvis. Någonstans får man bara infinna sig i den bittra verkligeheten. Hur jävla tråkigt det än är 🙂

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.