1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2679347

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Ja visst är det, det är helt bedrövligt hur vissa klubbar får hålla på men det är väl därför klubbarna i det här distriktet gjort en överenskommelse om att man inte får kontakta yngre spelare. Tyvärr blir det ju när de ska börja gymnasiet och vad man ska göra åt det vete fan. För naturligtvis så uppvaktar klubbarna de när det blir gymnasieval och ungdomarna vill ju även upp i "högre" klubbar.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Nä, det är svårt att stoppa.
Det är naturligtvis smickrande för spelaren och föräldrarna när storklubbarna lockar.
Skulle tro att statistiken talar för att minst lika många spelare utvecklas i ”mindre klubbar.”

Sv: Apropå nånting...
Ja , HV har mer pengar osv , men jag orkar inte med Oskars i shl ett år till

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.